Datum objave: 3. srpnja 2025.
Kategorija: Nekategorizirano

ZAVRŠETAK PROJEKTA LIJEPIM PONAŠANJEM PO LIJEPOJ NAŠOJ

Od siječnja do lipnja u našoj školi se provodio projekt „Lijepim ponašanjem po Lijepoj Našoj“ financiran sredstvima MZOM u okviru Poziva za financiranje preventivnih projekata osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova.

Korisnici projekta su učenici naših posebnih razrednih odjela.

Terensku nastavu smo proveli na pet destinacija: Sinj, Nacionalni park Krka, otok Hvar, dolina Neretve te Crveno i Modro jezero i Imotski. Učenici su imali priliku uvježbavati pravila bontona u različitim situacijama na javnim mjestima: ulici, parkovima, javnom prijevozu, muzejima, zaštićenim prirodnim krajolicima, restoranu itd. Vježbali su i primjereno ponašanje prema biljnom i životinjskom svijetu, a najviše jedni prema drugima. 

Za terensku nastavu pripremali su se istraživanjem o lokaciji te razgovorom i usvajanjem znanja o lijepom i prihvatljivom ponašanju. Tijekom projekta riječju i crtežom prikazivali su usvojena pravila i izradili Mali bonton u obliku brošure koji sadrži crteže situacija i napisana pravila.

Nakon povratka s pojedinog izleta, u školi su crtali i ispisivali podatke i zanimljivosti o destinacijama. Na kraju su od pripremljenih materijala izradili edukativni plakat koji  prikazuje zanimljivosti o mjestima koja su posjetili. Za izradu plakata koristili su se istraživačkim metodama (pretraživanje interneta i knjiga), razgovorom, crtanjem i pisanjem. 

Budući da je jedan od najvažnijih ciljeva projekta bio usvajanje socijalnih vještina i poželjnih ponašanja, na terenskim nastavama i kroz izradu plakata i brošure, učenici su primjenivali stečena znanja o bontonu, vježbali suradnju, timski rad i poštivanje drugih.

Kroz zajedničku raspravu procijenili su svoje ponašanje, usvojene vještine te uvidjeli na čemu treba nastaviti raditi.

Zapažanja učitelja te iskazi roditelja upućuju na doprinos projekta osamostaljivanju učenika, njihovom osposobljavanju za procjene situacija i donošenje odluka te jačanju komunikacijskih i socijalnih vještina.

Kao doprinos razvoju učenika kroz ovaj projekt uočavamo da su unaprijedili poznavanje i poštivanje prometnih propisa, vježbali pažnju i percepciju kroz praćenje sadržaja na terenskoj nastavi, radili na suradničkim vještinama i imali se priliku družiti izvan škole pa su se bolje upoznali te imaju pozitivniji stav prema školi.  

Pročitajte još

Skip to content