Na temelju članka 58. i 118. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12,
126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22) i odredbi Statuta Osnovne škole Blatine-Škrape, Split, Školski odbor Osnovne škole Blatine-Škrape nakon provedene rasprave na Učiteljskom vijeću, Vijeću roditelja i Vijeću učenika, a na prijedlog ravnateljice na sjednici održanoj 04. siječnja 2024. g. donosi KUĆNI RED OSNOVNE ŠKOLE “BLATINE-ŠKRAPE” SPLIT.
K U Ć N I R E D
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Odredbe ovoga Kućnoga reda provode se u Osnovnoj školi „Blatine-Škrape“, Split i školskim vanjskim prostorima (u daljnjem tekstu: Škola) sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, propisima donesenim na temelju Zakona, Statuta Škole, Pravilnika o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih ustanova u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava nadležnim tijelima, Protokolu o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima i ostalim provedbenim propisima kojima se regulira život i rad u osnovnoj školi.
Izrazi u ovome Kućnome redu navedeni u muškome rodu, neutralni su i odnose se na osobe muškoga i ženskoga roda.
Članak 2.
Kućnim redom se u Školi utvrđuju:
- pravila i obveze ponašanja u Školi, unutarnjem i vanjskom prostoru (u školskom dvorištu i na školskom igralištu) i kod ostvarivanja izvanučioničke
nastave (posjeti ustanovama, izleti, škola u prirodi, ekskurzije i slično)
- pravila međusobnih odnosa učenika
- prava i obveze učenika
- pravila međusobnih odnosa učenika i djelatnika
- radno vrijeme
- pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja, diskriminacije, neprijateljstva i nasilja
- način postupanja prema imovini.
Članak 3.
Ovaj Kućni red se odnosi na sve osobe za vrijeme njihova boravka u Školi.
Ovaj Kućni red se obvezno ističe na vidljivom mjestu u Školi.
Članak 4.
S odredbama ovoga Kućnoga reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje, odnosno skrbnike.
Ravnatelj Škole je dužan upoznati djelatnike s odredbama ovoga Kućnoga reda.
Svi djelatnici Škole dužni su se brinuti da se učenici u cijelosti pridržavaju odredbi ovoga Kućnoga reda te pružati primjer učenicima vlastitim radom, radnom disciplinom i urednošću svog radnog mjesta.
Il. PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA U ŠKOLI, UNUTARNJEM I VANJSKOM PROSTORU I TIJEKOM OSTVARIVANJA IZVANUČIONIČKE NASTAVE
Članak 5.
Učenici, djelatnici Škole te druge osobe mogu boraviti u prostoru Škole samo tijekom radnoga vremena Škole, osim u slučajevima organiziranih aktivnosti kao i u drugim slučajevima, o čemu odlučuje ravnatelj Škole.
Članak 6.
U unutarnjem i vanjskom prostoru Škole zabranjeno je:
- promicanje i prodaja svih proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja
- pušenje
- nošenje oružja
- pisanje po zidovima i inventaru Škole
- bacanje izvan koševa za otpatke papira, žvakaćih guma i slično
- unošenje i konzumiranje alkohola i narkotičkih sredstava
- konzumiranje hrane i napitaka u učionicama bez dopuštenja učitelja
- unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar i eksploziju
- igranje igara na sreću i sve vrste zlouporabe kartanja
- unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
- unošenje predmeta koji mogu izazvati ozljedu (nožići, odvijači, britvice i slično), osim potrebnog nastavnog pribora
- krađa i uništavanje tuđe i školske imovine
- omalovažavanje, tučnjava i zlostavljanje
- penjanje po zidovima i krovu Škole
- na školskom dvorištu vješati se po zidovima i ogradama stubišta
- u školskom vrtu gaziti po travnjaku i uništavati posađena stabla i cvijeće.
Članak 7.
Učenici ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u Školu strane osobe.
Svim osobama je zabranjeno dovoditi životinje u prostorije i okoliš Škole, osim ako to stručna osoba zatraži, a ravnatelj odobri.
Članak 8.
U Školi je zabranjeno svako neovlašteno audio/video/foto snimanje bez znanja i odobrenja osobe ili osoba (djelatnika, učenika, roditelja/skrbnika i ostalih koje se snima), kao i objavljivanje tako dobivenih materijala na internetu.
Svako postupanje suprotno stavku 1. ovoga članka će se sankcionirati prema važećim zakonima Republike Hrvatske.
Članak 9.
Promotori i akviziteri izdavačkih kuća, samostalni nakladnici, predstavnici turističkih agencija mogu unositi u Školu propagandne materijale samo uz odobrenje ravnatelja.
Članak 10.
Učenici se na priredbama, predstavama, izložbama, u muzejima i drugim ustanovama trebaju ponašati pristojno i ne smiju nikoga ometati.
Učenici se moraju ponašati primjereno i pristojno na svim mjestima izvanučioničke nastave, u prijevoznim sredstvima, ugostiteljskim objektima, hotelima ili drugim smještajnim objektima koje posjećuju, poštujući kućni red i druge propise objekta u kojem borave.
Za vrijeme trajanja izvanučioničke nastave (posjeti ustanovama, izleti, škola u prirodi, ekskurzije i slično) učenici su obvezni disciplinirano izvršavati upute učitelja voditelja puta te se bez njegove dozvole ne smiju udaljiti od grupe.
III. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA
Članak 11.
U međusobnim odnosima učenici:
- su se dužni međusobno uvažavati i poštivati, pristojno se ponašati, paziti na ugled i dostojanstvo, kako svoj tako i drugih učenika
- trebaju pružiti pomoć drugim učenicima Škole
- trebaju dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim interesima
- dužni su omogućiti drugim učenicima da iznose svoje mišljenje
- trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi
– ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave, mogu predlagati osnivanje učeničkih udruga
– trebaju poštovati i njegovati spolnu ravnopravnost
- mogu ustrojavati razne oblike kulturno-umjetničkih, športskih i drugih sadržaja te prema svojim interesima, sklonostima i sposobnostima sudjelovati u ostalim slobodnim aktivnostima
- trebaju voditi brigu o potrebama drugih
- dužni su zaustaviti svako nasilje
- ne smiju ravnodušno promatrati tuđu patnju
- trebaju sprječavati ismijavanje, omalovažavanje te isključivanje drugih učenika.
Ako učenik ne ispunjava gore utvrđene odredbe (zastrašuje, prostači, proturječi, ne govori istinu, krade, uništava imovinu, zlostavlja i ponižava druge, ne pruža pomoć drugome u nevolji, ometa nastavu i slično) teško krši kućni red Škole.
Članak 12.
Međusobne sukobe učenici ne smiju rješavati verbalnim nasiljem i fizičkim obračunom, uvredama, širenjem neistina i slično.
U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć razrednika, stručnog suradnika ili dežurnog učitelja.
IV. PRAVA I OBVEZE UČENIKA
Članak 13.
Prava učenika su:
- sudjelovati u odgojno-obrazovnom procesu
- podnositi žalbe i predstavke mjerodavnim tijelima
- raspravljati o pitanjima odgojno-obrazovnog rada
- birati i biti biran za predsjednika razrednog odjela, predstavnika u Vijeće učenika i redara
- sudjelovati u raspravama o povredama dužnosti i neispunjavanju obveza te davati mišljenja o primjeni stegovnih mjera
- davati mišljenje o mjerama poticanja i nagrađivanja učenika.
Obveze učenika su:
- redovito pohađati nastavu i druge oblike odgojno-obrazovnog rada i na vrijeme dolaziti na nastavu
- dolaziti u Školu opremljen potrebnim udžbenicima, bilježnicama i drugim priborom za nastavu prema rasporedu toga dana
- savjesno učiti i aktivno sudjelovati u nastavnom procesu
- čuvati školsku imovinu kao i privatnu imovinu učenika, učitelja i drugih djelatnika Škole
- sudjelovati u radu Vijeća učenika
- pridržavati se odredaba kućnog reda, drugih akata i odluka škole
- izvršavati naloge ravnatelja, razrednika i učitelja i stručnih suradnika
- u Školi, na javnom mjestu i u međusobnim odnosima s djelatnicima škole, učenicima i drugim osobama, postupati i ponašati se prema pravilima lijepog ponašanja i kulturnog ophođenja
- pridržavati se naloženih mjera zaštite od požara
- pridržavati se higijenskih mjera i redovito održavati osobnu higijenu
- savjesno obavljati dužnosti redara, predsjednika i blagajnika
- uređivati školski okoliš, sudjelovati u zaštiti prirode, kulturnim, športskim i drugim aktivnostima škole
- održavati čistima i urednima prostore Škole
- koristiti isključivo sanitarne prostore određene za pojedini uzrast
(razredna i predmetna nastava) i spol
- nakon dolaska u Školu odjevne predmete i osobne stvari odložiti na mjesto određeno za tu namjenu
- mirno ući u učionicu najmanje pet minuta prije početka nastave i pripremiti se za rad
- svoje mjesto u školskoj klupi nakon završetka nastave ostaviti uredno i čisto
- prigodom ulaska učitelja u razred ustati kao i prigodom ulaska drugog djelatnika Škole u razred za vrijeme nastave, osim ako učitelj ne odredi drukčije i uz dopuštenje učitelja sjesti
- pridržavati se naloženih mjera zaštite od požara
- ne unositi predmete kojima bi mogao remetiti nastavu i ugrožavati sigurnost u razredu ili Školi
- ne unositi predmete kojima bi mogao remetiti nastavu i ugrožavati sigurnost u razredu ili Školi.
Odijevanje učenika:
- učenici u školu dolaze uredni i primjereno odjeveni, a primjerenom odjećom smatra se:
- odjeća bez neprimjerenih ili uvredljivih obilježja i natpisa
- duge hlače i suknje ili hlače i suknje ispod koljena ili neposredno do koljena
- odjeća koja nije poderana (hlače i majice s rupama trebaju imati podstavu)
- majice i košulje s rukavima (dugim ili kratkim) koje prekrivaju pupak.
Neprimjerenim se smatra na nastavi:
- biti s kapom ili kapuljačom na glavi
- imati hlače i majice s rupama bez podstave, biti u japankama ili natikačama
Članak 14.
Učenici mogu boraviti u Školi u vrijeme koje je određeno za nastavu i ostale oblike odgojno-obrazovnog rada.
Učenik je dužan doći u Školu prije početka nastave, a napustiti Školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.
Učenici koji nemaju nastavu, a dolaze u Školu ne smiju se puštati u školski prostor.
Članak 15.
S ciljem neometanog odvijanja nastave i drugih oblika odgojno-obrazovnoga rada, za vrijeme boravka u školi (za vrijeme nastave, malih i velikog odmora), mobilni telefoni i drugi tehnički uređaji moraju biti isključeni i spremljeni u učeničku torbu ili odloženi u kutiju predviđenu za to.
Uređaj mogu koristiti samo u slučaju dopuštenja učitelja, stručnog suradnika odnosno ravnatelja/ice Škole za uporabom navedenih uređaja.
U slučaju nedopuštene uporabe mobitela i drugih uređaja učeniku će uređaj biti privremeno oduzet, te će biti pozvan roditelj/skrbnik radi preuzimanja istog.
Razrednik će upozoriti učenike, te njihove roditelje/skrbnike o kršenju odredbi ovoga članka, te moguće posljedice koje iz toga proizlaze.
Zabrana korištenja mobitela ne odnosi se na učenike koji zbog zdravstvenih razloga moraju imati uključen mobilni uređaj, o čemu roditelj dostavlja pisanu izjavu/potvrdu liječnika (obiteljskog liječnika, školskog liječnika).
U slučaju kršenja odredbi ovog članka postupit će se u skladu s odredbama članka 56. Kućnog reda OŠ „Blatine-Škrape“.
Članak 16.
Na znak za početak nastave učenici su obvezni biti na svojim mjestima i pripremiti pribor za rad.
Svaki učenik ima svoje mjesto rada, koje može promijeniti samo uz dopuštenje razrednika.
U kabinet učenici ulaze zajedno s učiteljem. Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.
Svako kašnjenje učenika na nastavu učitelj je dužan evidentirati.
Izostanci i kašnjenja mogu se opravdati liječničkom potvrdom, pisanom ispričnicom ili usmenom isprikom roditelja ili staratelja te ostalim valjanim potvrdama najkasnije u roku od pet (5) dana od povratka u Školu. Opravdani izostanci su: bolest učenika, smrtni slučajevi u obitelji, iznimne obiteljske prilike (bolest članova obitelji ili potrebe u čuvanju imovine obitelji), prometni zastoji i prekidi, elementarne nepogode i slično. Opravdanost izostanka u pravilu prosuđuje razrednik.
Učenik može izostati s nastave odnosno drugog oblika odgojno-obrazovnog rada po odobrenju:
- u hitnim slučajevima usmeno od učitelja za izostanak s njegova sata, najkasnije neposredno prije početka sata
- razrednika za izostanak do 3 radna dana uz pisani zahtjev razredniku za izostanak, najkasnije 1 dan prije izostanka
- ravnatelja za izostanak do 7 radnih dana uz pisani zahtjev ravnatelju za izostanak, najkasnije 3 dana prije izostanka
- učiteljskog vijeća za izostanak do 15 radnih dana uz pisani zahtjev učiteljskom vijeću najkasnije 8 dana prije izostanka.
Članak 17.
Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po razredu.
Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati podizanjem ruke. Učenik kojega je učitelj prozvao, dužan je ustati.
Članak 18.
Učenicima je zabranjeno neovlašteno snimanje i fotografiranje drugih učenika, učitelja ili djelatnika Škole u svim prostorijama Škole (vanjskim i unutarnjim) te širiti takve snimke kojima se narušavaju prava i dostojanstvo drugih putem mobitela, interneta i slično.
Članak 19.
Učitelj ne smije za vrijeme nastave slati učenika izvan prostora Škole ili ga kažnjavati udaljavanjem iz učionice.
U slučaju neprimjerenog ponašanja učenika treba uputiti razredniku, stručnom suradniku ili ravnatelju.
Članak 20.
Učenici ne smiju bez dopuštenja ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja i tajnika.
Ako trebaju učitelja, s njim mogu razgovarati u hodniku, učionici ili u zbornici.
Članak 21.
Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmor 15 minuta.
Za vrijeme malih odmora učenici ne smiju napuštati školsku zgradu.
Za vrijeme velikog odmora učenici izlaze na školsko dvorište ili u slučaju lošeg vremena ostaju u atriju Škole.
Učenici ne napuštaju školsko dvorište.
Najstrože je zabranjeno sjedenje učenika na prozoru, dovikivanje i bacanje predmeta kroz prozor (papira, otpadaka hrane, boca, knjiga i slično).
Članak 22.
Učenici su dužni pojesti marendu za vrijeme trajanja velikog odmora.
Za vrijeme nastave u pravilu nije dopušteno konzumiranje hrane i pića (osim ukoliko postoji dogovor s učiteljem, primjerice, vezano uz neke proslave i slično).
Učenici iz produženog boravka mogu imati doručak , ručak i užinu samo u blagovaonici. Prije ulaska u blagovaonicu učenik je dužan oprati ruke.
Do blagovaonice učenike prati njihov učitelj. Za vrijeme objeda u blagovaonici mora biti red i mir. Nakon završenog objeda učenik je dužan odložiti pribor za jelo na odgovarajuće mjesto.
Članak 23.
Prilikom napuštanja učionice učenici moraju ponijeti svoje stvari.
Škola nije odgovorna za nestanak stvari i novca učenika za vrijeme njihova boravka u Školi.
Preporuka Škole učenicima i roditeljima/skrbnicima učenika je da ne donose u Školu skupe uređaje, veće količine novca i druge skupe predmete koje nisu potrebne učeniku u nastavi. Takve predmete učenici donose u Školu na vlastitu odgovornost i odgovornost svojih roditelja/skrbnika te Škola ne odgovara za gubitak istih.
Članak 24.
U razrednom odjelu tjedno se određuju dva redara.
Redare određuje razrednik prema abecednom redu. Redari:
- pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala
- izvješćuju dežurnog učitelja o odsutnosti učitelja na nastavi
- prijavljuju učiteljima početkom svakog nastavnog sata odsutne učenike
- izvješćuju učitelja o nađenim predmetima (knjigama, bilježnicama, odjeći i sl. )
nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolica i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja, tajnika ili domara škole- svakog učenika koji se ne pridržava reda, ovlašteni su prijaviti dežurnom učitelju.
Članak 25.
Knjige posuđene u knjižnici učenik je obvezan čuvati i neoštećene pravodobno vratiti.
Članak 26.
Učenicima nije dopušteno korištenje i igranje s loptom u učionici, na hodniku i u atriju Škole, osim u slučaju dopuštenja učitelja ili uz dozvolu stručnog suradnika odnosno ravnatelja/ice.
Učenici i njihovi roditelji/skrbnici su odgovorni za štetu koju učine na imovini Škole prema općim propisima obveznog prava.
Članak 27.
Učenici mogu koristiti računala samo uz prisutnost i odobrenje učitelja. Obvezni su čuvati računala i drugu računalnu opremu za vrijeme boravka u Školi.
Učenicima nije dozvoljeno korištenje računala na način koji bi oštetio računalo.
Učenicima prilikom korištenja računala i mrežnih resursa Škole (lokalna mreža, Internet) nije dozvoljeno slati i pregledavati poruke neprimjerenog sadržaja putem elektronske pošte (e-mail, viber, whatsapp i slično), komunicirati putem chata s drugim osobama na način neprimjeren dobi učenika ili pregledavati sadržaje World Wide Weba (www) neprimjerene njihovom uzrastu.
Članak 28.
U Školi za vrijeme rada dežuraju dežurni učitelji i tehničko osoblje.
Na školskom dvorištu za vrijeme rada dežuraju minimalno dva učitelja. Raspored dežurstva djelatnika utvrđuje se na način koji odredi ravnatelj.
Dežurni učitelj:
- u dane dežurstava dolazi u Školu najkasnije 20 minuta prije početka nastave
- dežura prilikom ulaska učenika u Školu
- u slučaju da u Školi nema ravnatelja, pedagoga i drugih stručnih suradnika te voditelja smjene organizira zamjenu odsutnih učitelja
- ako dođe do ozljede učenika, organizira pružanje prve pomoći, obavještava
- učenikove roditelje
- dežura na hodniku za vrijeme odmora
- vodi knjigu dežurstva u koju se upisuju podaci koje ravnatelj odredi.
Tehničko osoblje:
- otvara vrata učenicima, roditeljima, skrbnicima i drugim osobama
- daje potrebne obavijesti roditeljima i strankama
- grupiranje učenika na ulazu u školu prijavljuje dežurnom učitelju
- za vrijeme nastave brine o sigurnosti ulaza i odobrava ulazak stranih osoba.
Na mjestu dežurstva na vidljivom mjestu moraju biti istaknuti telefonski brojevi policije, hitne pomoći, vatrogasaca i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
Članak 29.
Predsjednik razreda i zamjenik predsjednika bira se na početku školske godine na satu razrednika iz redova učenika određenog razrednog odjeljenja.
Predstavnik učenika i zamjenik predstavnika učenika za Vijeće učenika bira se na satu razrednika.
Za red u učionici, u slučaju opravdane odsutnosti učitelja, skrbi i odgovoran je predsjednik razreda i redari. Ako predsjednik razreda ne može osigurati red u učionici, dužan je o tome izvijestiti dežurnog učitelja ili ravnatelja i tako se osloboditi odgovornosti za posljedice kršenja Kućnog reda.
V. RADNO VRIJEME
Članak 30.
Radno vrijeme Škole je od 6,00 do 21,00 sati.
Produženi boravak učenika organiziran je od 8,00 do 16,00 sati.
Raspored radnog vremena definiran je Rješenjem o tjednom zaduženju učitelja, a ostalih radnika Godišnjim planom i programom rada.
Članak 31.
Djelatnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog vremena.
Ne smiju dolaziti pod utjecajem alkohola niti drugih opojnih sredstava.
U slučaju spriječenosti dolaska na posao, djelatnici Škole su dužni o tome pravovremeno i u zakonskom roku obavijestiti ravnatelja Škole kako bi se na vrijeme mogla osigurati zamjena.
Način evidencije prisutnosti na radu određuje ravnatelj.
Članak 32.
Nakon isteka radnog vremena djelatnici su dužni uredno pospremiti radne materijale, isključiti električne aparate, zatvoriti prozore i zaključati radne prostorije.
Nakon zadnjeg sata nastave dužni su ispratiti učenike iz učionice.
Članak 33.
Učenici, djelatnici Škole i druge osobe mogu boraviti u prostoru Škole samo tijekom radnog vremena Škole, osim u slučajevima organiziranih aktivnosti kao i u drugim slučajevima o čemu odlučuje ravnatelj Škole.
Roditelji učenika koji su u produženom boravku mogu djecu dopratiti do atrija, ali ne mogu ulaziti u ostale prostorije produženog boravka te ne mogu ulaziti u Školu u vrijeme nastave.
Vrijeme dolaska po učenike u produženom boravku je u 16 sati, odnosno nakon završetka nastave.
Za vrijeme nastave, roditelji/skrbnici i druge osobe ne smiju ulaziti u učionicu i ometati učitelja u radu.
Članak 34.
Roditelji mogu razgovarati s učiteljima Škole u dane primanja roditelja prema rasporedu primanja o kojem roditelji moraju biti obaviješteni na roditeljskim sastancima te putem internetske stranice Škole.
Iznimno, u opravdanim slučajevima roditelji mogu razgovarati s učiteljima i u vrijeme koje odredi razrednik odnosno predmetni učitelj.
Učitelj nije dužan sudjelovati u neprimjerenom razgovoru. Svaki neprimjeren razgovor učitelj ima pravo napustiti.
VI. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA I DJELATNIKA ŠKOLE
Članak 35.
Učenici su dužni uljudno se odnositi prema učiteljima i drugim djelatnicima Škole. Učenici su dužni pozdraviti djelatnike Škole u školskom prostoru i izvan njega.
Učenici su dužni ustajanjem pozdraviti osobu koja ulazi u učionicu za vrijeme nastavnog sata. Članak 36.
Prilikom ulaska u Školu ili izlaska iz Škole, na ulici, javnim objektima i javnom prijevozu učenici trebaju dati prednost starijim osobama.
Članak 37.
Učenici smiju samo uz dopuštenje ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja i tajnika.
Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se tada održava nastava, učenik prvo treba pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska. Zadaću zbog koje je došao, može obaviti uz odobrenje učitelja.
Članak 38.
Učenicima i neovlaštenim osobama je strogo zabranjena zlouporaba aplikacije e-Dnevnik i tokena..
Članak 39.
Učitelji su dužni izvršiti pripremu nastave prije početka nastavnog sata.
Na znak zvona učitelji ulaze u učionicu. Nastavni sat treba završiti na vrijeme kako učenici ne bi bili prikraćeni za odmor.
Djelatnici Škole mobitele mogu koristiti u uredskim prostorima škole, zbornici i kabinetima te na školskim hodnicima.
Za vrijeme izvođenja nastave te na školskim hodnicima i atriju, djelatnici mogu koristiti uređaj samo u slučaju potrebe.
Učitelj je dužan brinuti se da nastavna oprema ne ostane u učionici već da se nakon korištenja uredno spremi na odgovarajuće mjesto.
Osobni izgled učitelja i stručnih suradnika mora biti služben i ozbiljan.
Odjeća učitelja i stručnih suradnika treba biti primjerena pozivu koji obavljaju (čista, uredna, umjerenih krojeva).
VII. PRAVILA SIGURNOSTI I ZAŠTITE OD SOCIJALNO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA, DISKRIMINACIJE, NEPRIJATELJSTVA I NASILJA
Članak 40.
Djelatnici Škole u suradnji s učenicima dužni su se skrbiti za siguran boravak i rad u Školi.
Članak 41.
U Školi za vrijeme rada osim dežurnog učitelja, a prema potrebi i mogućnostima, može se angažirati i zaštitar.
Raspored dežurstva objavljuje se na oglasnoj ploči Škole.
Članak 42.
Mjesto i trajanje dežurstva određuje ravnatelj.
Članak 43.
Na mjestu dežurstva na vidljivom mjestu moraju se istaknuti brojevi telefona policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
Članak 44.
U Školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta.
Svatko tko kod drugih uoči postupanje suprotno stavku 1. ovoga članka, treba svoje saznanje priopćiti pučkom pravobranitelju.
Članak 45.
U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti i drugog neprimjerenog ponašanja.
Svatko je dužan upozoriti osobu koja protupravnim činjenjem krši zabranu iz stavka 1. ovoga članka.
Od osobe koja i nakon upozorenja iz stavka 2. ovoga članka nastavi s kršenjem zabrane iz stavka 1. ovoga članka, treba zatražiti da se udalji iz prostora protupravnog činjenja.
Ako se osoba ne udalji iz prostora protupravnog činjenja, svatko se treba za pomoć obratiti najbližoj policijskoj postaji.
VIII. POSTUPANJE PREMA IMOVINI
Članak 46.
Svi radnici, učenici i druge osobe koje borave u Školi dužni su skrbiti se o imovini Škole prema načelu dobrog gospodara.
O svakoj materijalnoj šteti na imovini Škole odnosno osobnoj imovini učenici su dužni izvijestiti dežurnog učitelja odnosno razrednika, a učitelji ravnatelja.
Članak 47.
Učenici i radnici Škole trebaju pronađene stvari za koje nije utvrđeno kome pripadaju predati dežurnom učitelju ili spremačici koji ih do pronalaženja vlasnika privremeno odlaže na određeno mjesto u Školi.
Članak 48.
Radnici Škole moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na raspolaganje.
Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni uredno pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.
Članak 49.
Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga nastavna sredstva te pribor za rad, a posuđene udžbenike i ostala nastavna sredstva pravodobno vratiti neoštećene.
Knjige posuđene u knjižnici učenik je obvezan čuvati i neoštećene pravodobno vratiti.
Članak 50.
Učenici su odgovorni za štetu koju učine na imovini Škole prema općim propisima obveznog prava.
Članak 51.
Radnici Škole za štetu odgovaraju prema općim propisima obveznog prava te propisima radnog zakonodavstva.
IX. POSTUPANJE U SLUČAJU POVREDE KUĆNOG REDA
Članak 52.
U Školi su zabranjeni svi oblici fizičkog i psihičkog nasilja, iskazivanja neprijateljstva i svakog drugog oblika neprimjerenog ponašanja.
Članak 53.
U Školi je zabranjen svaki oblik diskriminacije na osnovi rasne ili etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invalidnosti, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
Članak 54.
Svaki učenik, učitelj ili druga osoba koja uoči neko od nedozvoljenih ponašanja iz članaka 52. i 53. ovog Kućnog reda obvezna je o tome izvijestiti dežurnog učitelja ili razrednika odnosno ravnatelja.
Članak 55.
Postupanje prema odredbama ovog Kućnog reda sastavni je dio radnih obveza radnika i učenika Škole.
Postupanje radnika suprotno odredbama ovoga Kućnog reda smatra se povredom radne obveze.
Članak 56.
Učeniku se za ponašanja suprotna odredbama ovog Kućnog reda mogu izreći pedagoške mjere sukladno odredbama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera, te odredbama statuta Škole.
Članak 57.
O slučajevima težih neprihvatljivih ponašanja učenika prema drugim učenicima, diskriminacije, nasilničkog ili neprijateljskog ponašanja ravnatelj Škole dužan je izvijestiti nadležna državna tijela te postupiti prema propisanim protokolima.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 58.
Ovaj Kućni red stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči.
Članak 59.
Stupanjem na snagu ovog Kućnog reda prestaje važiti Pravilnik o kućnom redu Osnovne škole Blatine- Škrape, Split, KLASA: 602-02/17-01/1007, URBROJ: 2181-54-17-1 od 09. listopada 2017. godine.
Ravnateljica Predsjednica Školskog odbora
Nives Ruščić, prof. Vedrana Sočo, prof.
KLASA: 602-01/24-25/03