AUTOR: Nina Bartulić, 7.b
Učenici 7. b razreda su na satu Hrvatskoga jezika napravili zanimljiv uvod u svijet Homerovih epova. Nastavnica Ivana Mrduljaš zadala nam je izazovan projekt koji smo trebali odraditi nakon čitanja djela „Priče iz Ilijade i Odiseje“ grčkog slijepog pisca Homera. Zanimljivo nam je bilo slušati o homerskom pitanju – što je naziv za teorije suprotstavljenih skupina unitarista i pluralista o samom postojanju tog autora.
Zadatak je bio izraditi memento koji izgleda kao prozor s informacijama i slikama odabranog djela. Epovi su bili jednostavno prepričani i napisani u obliku kratkih proznih isječaka, a ukupno je bilo petnaest priča iz Ilijade i sedamnaest iz Odiseje. Prilikom obrade pročitanog djela, objašnjene su nam osnovne odrednice grčkih epova, a za neke smo i prvi put čuli, poput invokacije (zazivanja muza da autoru pomognu spjevati djelo) ili grčkog stiha heksametra. Zanimljivo nam je bilo naučiti izgovarati književni izraz na latinskom jeziku in medias res što označava način pisanja od središta radnje. Istaknuli smo i junake te ih podijelili u dvije suparničke skupine (Grci i Trojanci). Nakon izrade mementa, svaki učenik je prezentirao svoj rad.
Iako je zahtijevalo mnogo truda, bilo je zabavno i poučno tako obrađivati književno djelo za cjelovito čitanje. S najpoznatijim grčkim epovima opet ćemo se susretati u srednjoškolskom obrazovanju, a ovakav zanimljiv pristup ostat će nam dugo u pamćenju.




