NARANČA - "KOMAD JUGA"
Budući da smo ove godine za temu školskog projekta odabrali naranču, u knjižnici smo radili dobar dio poslova jer su nam tu dostupni izvori informacija, prostor za različite radionice, računala…
U okviru programa poticanja čitanja i informacijske pismenosti učenike se ovisno o uzrastu uputilo u pretraživanje literature, interneta i knjižničnih kataloga te poučavalo vrednovanju informacija, a upoznati su i sa zaštitom autorskih prava. Time su realizirane međupredmetne teme: uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije i učiti kako učiti. Koristila se znanstveno-popularna i stručna literatura te različiti izvori informacija o zadanoj temi i poticao razvoj čitalačkih kompetencija. Radilo se na razvijanju vještina pronalaženja i usvajanja relevantnih informacija, primjeni stečenih znanja iz različitih izvora…
Učenike se upućivalo u pronalaženje književno-umjetničkih tekstova u školskoj i gradskoj knjižnici, a priređena je izložba pronađenih tekstova primjerenih osnovnoškolskoj dobi -ulomci i pjesme ( Mladi knjižničari, nastavnice hrvatskoga jezika s učenicima).
U knjižnici je učenicima, učiteljima i stručnim suradnicima omogućeno korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije koja je bila potrebna za pretraživanje, za obradu fotografija, oblikovanje stručnih, literarnih i novinarskih radova, komuniciranje, slanje i primanje tekstova i slika…
Učenici su uz pomoć knjižničarke Edite Perković i učiteljice Dubravke Tomić izradili prezentaciju o narančama koja je uključivala pronađene informacije, a mnoga znanja su i primijenjena (briga o stablima naranče, upute za kupnju na tržnici, pronalaženje potrebnih knjiga u Gradskoj knjižnici…)
Učenici su književno-umjetničkim tekstovima i likovnim djelima motivirani za stvaranje vlastitih literarnih i likovnih uradaka pa su se u knjižnici po dogovoru odvijale likovne radionice, čitanje i pričanje, radni sastanci s učenicima i učiteljima, osmišljavanje izložbe, izrada stabla s dobrim porukama: naranča dobrote, naranča strpljenja, smijeha, pravednosti, mira…
Djeca se ovakvim projektima, radeći na dogovorenom poslu, uče odgovornosti za povjereni zadatak i razvijaju interes za stvaralačko i učinkovito sudjelovanje u društvenomu životu, a knjižnica im omogućuje da kvalitetno iskoriste svoje vrijeme.